четвер, 19 квітня 2018 р.

Як берегині рідної мови потенціал міжпредметних зв'язків розкривали, або семінар відбувся

Василівщина не перестає дивувати філологів методичними смаколиками... Квітневі дні 2018 подарували щастя творчої зустрічі із колегами двох неймовірних закладів: КЗ "Малобілозерська спеціалізована естетична школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів "Дивосвіт" ЗОР та Енергодарською багатопрофільною гімназією "Гармонія" Енергодарської міської ради. Зібранню керівників РМО вчителів української, методистів сприяла проблема, яка на сьогодні залишається актуальною для педагогічної спільноти "Розкриття потенціалу міжпредметних зв’язків для формування ключових компетентностей школярів в умовах упровадження концепції  Нової української школи". Два дні неймовірного міжпредметного драйву, сподіваюся, спонукатимуть колег - керівників РМО, методистів - до народження інноваційних ідей. 
І був день Перший. У "Дивосвіті", в асоційованому закладі ЮНЕСКО, де завдяки професійній умілості Овсієнко Я.М. (директор закладу, кандидат педагогічних наук, заслужений працівник освіти) гартуються вчительські серця й уміння, де кожна дитина має право на вибір, на самовизначення. Довелося учасникам над реалізацією наскрізних ліній програми предмета «українська мова» мудрувати разом із Г.Р. Корицькою; взяти участь в учнівському тьюторингу «Вмію сам, і вас – навчу», де разом із Карнаух В.М. та її вихованцями декупаж пізнавали («Диво дивне — своїми руками!») і  створювали обереги («Містична сила з глибини століть»). До  таїни мотанок запросила Матяж Л.А. («З ниток, клаптиків тканини – сакральний символ для людини…»). Гуртківчині Олефіренко Л.Л. терпляче навчали писати писанки й щедро ділилися таємницями  («Розмалюю писанку щирою любов’ю …»). Водночас випала нагода ознайомитися з інноваційним інструментарієм та результатами діяльності Ліни  Леонідівни та гімназистів у МАН. Відчули биття двох європейських сердець («Україна та Франція: два серця — одна душа») разом із Карнаух В.М., Матяж Л.А., Гришечкіною О.Є. під час їхнього релаксу від подорожі до Франції. Довелося долучитися до ритмічного флеш-мобу гімназистів «Відкрий своє серце Україні». Захопили подорожі в музеї просто неба під час огляду садово-паркових скульптур та у Зразковому шкільному етнографічному музеї. Творчим вибухом  майстерності став воркшоп «Для нас усіх – у глиняному царстві живе святкова радість … І доки глина є — ми будем жить!", на якому разом із Овсієнком О. В., Мусіною Н.І., Караченцевою О.В., Вовченко О. П.,  Даценко К. В. переконалися, що не святі горшки ліплять. До козацького бойового мистецтва "СПАС" були запрошені Толочком О.А. («Долина з глибин сторіч бойовий козацький клич…»). На "Білозерських гулях" дивувалися акторській майстерності педагогів, переглядаючи виставу "Фараони". "Вільний мікрофон": 
Креативний "Дивосвіт" усміхнувся на весь світ.
Керамдивом засвітився, людям творчістю вклонився.
Нехай слава "Дивосвіту" шириться по всьому світу.
Європейський вимір має, щирістю усіх вітає... (Г.Корицька).
І був день Другий.  В Енергодарській багатопрофільній гімназії "Гармонія", в якій педагогічна гармонія відчувалася у співпраці НМЦ, ММО, закладу. "Методичний супровід інноваційної діяльності вчителів-філологів в контексті впровадження різних форм інтегрованого навчання" звучав із уст методиста НМЦ управління освіти Енергодарської міської ради Глінської Т.В.; від Гандзюк Ж.М., керівника ММО вчителів української мови та літератури почули про "Діяльність методичного об’єднання вчителів української мови та літератури з метою формування ключових компетентностей учнів".  Спонукала до роздумів над темою "Міжпредметні зв`язки на уроках української літератури як засіб формування ключових компетентностей сучасних школярів" Шацька Н.М. Сподобалися інноваційні смаколики від Тимощенко О.С., заступника директора Енергодарської багатопрофільної гімназії  «Гармонія», яка засобами квест-гри допомагала осмислити «міжпредметну інтеграцію як чинника оптимізації процесу навчання». Дивували «застосуванням міжпредметних зв’язків як важливого фактора підвищення ефективності уроку в умовах компетентнісного навчання» Лохматова А.І., учитель української мови та літератури, Приходько Т.М., учитель німецької мови, Василець І.О., учитель англійської мови та учні 10-А  класу.  Зацікавив нас і майстер-клас від Городнічої Н.В.,  вчителя української мови та літератури ЕНВК№5, учасниці міського етапу конкурсу «Учитель року-2018» («Уровадження технології змішаного навчання на уроках української мови та літератури як структурного компоненту формули успіху Нової української школи»).  Швайковська В.М. та Яковенко Л.І. розкривали роль музейної педагогіки у формуванні ключових компетентностей учнів.
Два дні педагогічного туризму набувають статусу історії. Щиро зичимо, щоб не зміліло життєдайне міжпредметне джерело колективів КЗ «Малобілозерська спеціалізована естетична школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Дивосвіт» ЗОР (директор Овсієнко Я.М., заступники Рудик О.Б., Шевчук І.О.) та Енергодарської багатопрофільної гімназії "Гармонія" Енергодарської міської ради (начальник управління освіти Букреєва С.М.; методист НМЦ  Глінська Т.В.; керівник ММО Гандзюк Ж.М.; директор гімназії Макаревич В.М.,  Тимощенко О.С., заступника директора, вчителі української Козлова Р.Ф., Яковенко Л.І., Лохматова А.І., Швайковська В.М.).
У місті, де гартуються знання,
Де словом упивається дитина, 
І де вирує філолога життя
Сьогодні ми тут є, і є тут Україна.
Хай на роки міцніють тут знання.
І словом упивається дитина, 
Хай життєдайність філолога луна по всьому світу,
Бо ми - це Україна! (Г.Корицька).
Зі сподіваннями на продовження діалогу  Корицька Г.Р., кандидат філологічних наук, доцент та Шацька Н.М., кандидат педагогічних наук, доцент


Дописати коментар