пʼятниця, 20 лютого 2015 р.

Відбірково-тренувальні- 2015 відбулися


Час стрімко летить уперед, залишаючи тривожно-тріумфальні спогади про участь у конкурсах, олімпіадах. Як на мене, то на долю учасників випадає більше кропіткої праці, ніж торжеств. Однак для одинадцятьох учасників відбірково-тренувальних зборів, переможців обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, жевріла надія на вимріяну участь у фінальному етапі олімпіади. Для журі вибір давався нелегко, адже серед учасників були неодноразові переможці конкурсів, олімпіад. Наполегливість, цілеспрямованість для багатьох є вірними супутниками в інтелектуальних перегонах. Вибір зроблено. Я щиро хочу подякувати всім учасникам відбірково-тренувальних: своїм колегам, які на тиждень залишили родини, а прирекли себе на участь у такій важливій справі; дівчаткам, які тиждень (та  ні, сподіваюся  все життя) розгадуватимуть таїну українського слова. Слова вдячності висловлюю педагогічним колективам КЗ «Запорізька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 4» ЗОР, (директор Губіна О.О.), Запорізького ліцею № 34 (директор Дацінько Є.Г.), ДВНЗ «Запорізький національний університет» МОН України (ректор Фролов М.О.), Запорізького ліцею «Логос» (директор Рівкін А.Д.), які створювали сприятливі умови для проживання, навчання учнів, роботи з ними науковців та вчителів; керівникам органів управління освітою: міст Запоріжжя (Чухрай Р.В.), Бердянська (в.о. начальника Лазуренко Н.О.), Токмака (Черкасова С.В.), Приазовського (в.о. начальника Самофалова С.М.), Чернігівського (Отрода В.В.) районів та директору Запорізької спеціалізованої школи-інтернату ІІ-ІІІ ст. «Січовий-колегіум» (Єршова В.О.), які забезпечили участь переможців обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у відбірково-тренувальних зборах для підготовки до ІV етапу, які знайшли можливість відрядити членів журі, вчителів. Принагідно висловлюю вдячність батькам, які з розумінням і толерантністю співпрацювали з оргкомітетом протягом тижня.  Сподіваюся, що всезагальна підтримка сприятиме  нашим учасникам гідно виступити на Всеукраїнському етапі й бути в лавах кращих знавців української мови та літератури. Успіхів нам, виваженості, об’єктивності на майбутнє, а моїм колегам-методистам з Хмельниччини, де відбудеться фінальний етап, – витримки й сили духу!

середа, 18 лютого 2015 р.

Про веб-квест, "Бабая" та критичне мислення в гімназії № 6, й про педпрактику вчителів української

Добряче пощипує лютневий морозець. Дарма… Передчуття весни зігріває душу, а ще думка про те, що й Запорізька гімназія № 6, куди поспішають на педагогічну гостину вчителі української, слухачі курсів ПК, зігріє теплом і щирістю сердець. Упевнена, бо кожного разу, потрапляючи в цей навчальний заклад, дивуєшся виваженості слів і глибині помислів. І насправді, захопившись разом із п’ятикласниками осмисленням українського «Бабая», занурившись у технологію критичного мислення з дев’ятикласниками, відчуваєш силу слова й майстерність педагога, яка вміло спрямує його в русло животворчості. Оригінальність суджень і висновків, взаємоповага між учителем і учнями, співпереживання за результат, - таким є стиль роботи Тараніної Ольги Юріївни, яка на сьогодні взяла весь удар на себе (сама ж напросилася!). Яким же було наше здивування, коли п’ятикласники, заглядаючи в клас, запитували про «підвищення» своєї любої вчительки (знали, що Ольга Юріївна атестується). Хоча гріх не зауважити про дух взаємопідтримки, який панує на кафедрі: Світлана Валеріївна Кочергіна щедро поділилася веб-квестівськими напрацюваннями; Богдана Юріївна Залевська, заступник директора з НВР, ґрунтовно ознайомила нас із реалізацією принципів діяльнісного підходу в навчанні… Час спілкування збіг непомітно. Прощаючись, отримували знову ж таки запрошення на педагогічне гостювання. Щиро зичимо колективу (директор Бєлік Л.В.) наснаги й всеохоплюючого визнання своїх вихованців.
17.02. 2015 Запорізька гімназія № 6 by

субота, 14 лютого 2015 р.

У Міжнародний у Запоріжжі. Фінал

Фінальний етап У Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка відбувся. Сподіваємося, що учасники Запорізького краю зробили ще один крок до пізнання творчості Великого Кобзаря. Зичимо їм успіхів і незрадливої любові до українського слова. На спомин  - світлини. 

2015. Запоріжжя. У Міжнародний 




пʼятниця, 13 лютого 2015 р.

Офіційно: відбірково-тренувальні з української


16 по 20 лютого 2015 року відбудуться 
відбірково-тренувальні збори переможців обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для підготовки до участі в ІV етапі. 

вівторок, 10 лютого 2015 р.

Офіційно: результати учнівської олімпіади з української (й не тільки)

Очікування... Воно завжди трепетне й нетерпляче. Було нелегко й членам журі, котрі два дні вчитувалися в кожне слово тих, хто "взяв на щастя мову..." (як слушно прозвучали на відкритті обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури слова з поезії Ю.І. Єршова-Холодного!). Незважаючи на втому, мої колеги шукали зернятко творчості в кожній роботі учасника олімпіади. Й знаходили... Читали-перечитували, зважували всі за і проти. Чимало учнів вперто, рік за роком торували дорогу до мовних таїн: олімпіада, конкурси, МАН... Вибір зроблено. Чотирнадцятеро кращих серед кращих запрошуємо для участі у відбірково-тренувальних зборах, котрі відбуватимуться з 16.02. 2015. Усім хочу побажати незрадливої любові до українського слова, впертого пізнання невідомого в царині мови та літератури. А ще успіхів і об'єктивності знань на Всеукраїнському етапі. На згадку слайдшоу і відеорелакс із відкриття обласного етапу олімпіади.

неділя, 8 лютого 2015 р.

Я ж візьму на щастя мову...





  
Я ж візьму на щастя мову.... by

Творча засідає, й про те, як учителі української в методиці розбиралися

Час летить стрімко, залишаючи в минулому сподівання на майбутнє, а майбутнє по-новому розгортає сторінки наших творінь і пізнань. Так насправді було й з нами, членами творчої групи, які занурилися на весь рік у проблему наступності й перспективності навчання української мови між початковою й середньою ланками освіти. Осмислювали, зважували, практикували… А ще спробували працювати в онлайн-режимі (тугувато з відрядженнями, а тут ще випала нагода творити, застосовуючи мережеві технології). На днях зібралися підвести підсумки нашої діяльності за 2014 рік. Творчому колективу вдалося систематизувати напрацьоване, написати рекомендації, а тепер сподіваємося, що знайдемо підтримку в науково-методичних часописах, які допоможуть розмістити наші розвідки на своїх сторінках. Віримо, що зав'яжеться діалог, бо проблема, над якою ми мудрували, є насущною. Будемо вдячні за коментарі, побажання, які можна буде залишати на новоствореному веб-ресурсі «Майстерня філолога».

пʼятниця, 6 лютого 2015 р.

ХІV Всеукраїнський конкурс учнівської творчості

Визначено переможців ІІІ (обласного) етапу ХІV Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням (номінація «Література» 2014 – 2015 н.р.).

Слово про "Дивослово" й про блог-технології в ньому

На часі «Дивослово», що вміє дивувати словом. Проте не тільки майстерно вражати властиве колективу шанованого часопису, але й незвичайний енергетичний поштовх, який роками змушує вчителя української творити, експериментувати, рухатися, пізнавати. Якась дивна сила слова надихає, додає впевненості на методичному поприщі. Про «Дивослово»-друга, порадника завжди шанобливо відгукуються не одне десятиліття ті, хто мав можливість (особливо на початку вчительської дороги, так, принаймні, було зі мною) зачерпнути з нього життєдайності й животворчості. Почесно й відповідально бути серед маститих авторів — науковців, практиків. Із трепетом сприймаєш будь-яке слово щодо написаного. Й на цей раз, коли мені запропонували надрукувати статтю про блог-технології, з радістю відгукнулася (хіба можна випустити з рук таку можливість!). Стаття народилася, вона вже й ожила на сторінках «Дивослова». Тепер чекатиму відгуків. Сподіваюся, що вона (як зауважила Ольга Леонідівна) стане в нагоді всім, хто цікавиться мережевими блог-технологіями. А кожному, хто допомагає живитися нектаром слова й черпати творчу снагу, зичу невпинного й цілющого потоку однодумців, їхнього міцного плеча підтримки в повсякденному коловороті.