пʼятниця, 28 листопада 2014 р.

Сучасна поезія в Запорізькому класичному ліцеї, й про педагогічну практику вчителів української

Радість зустрічі з друзями, та ще й із давніми, для мене завжди - позитив. Так було й цього разу. Припорошена стежина привела до Запорізького класичного ліцею, куди із задоволенням і користю (уже вкотре!) йдемо на педагогічну гостину. Кожного разу на слухачів курсів ПК, учителів української мови та літератури, чекають методичні родзинки. Саме у цьому затишному закладі вперше доторкнулися до дивосвіту відеопоезії; ліцеїсти із музикою (!!!) неодноразово зустрічали учасників Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика… А ще тут навчають любити й творити слово. Музику душі випромінювали восьмикласники у літературній вітальні. Звучала поезія сучасна. Кожне власне створене слово сповнювалося вболіванням за долю України, відгукувалося надією на мир і спокій. Роздумуючи над почутим, дивувалася, звідки в не по-дитячому осмислених словах стільки співпережиття, мудрості, сили слова? Мабуть, життя заставляє дорослішати. А ще ліцей, багатий на творчість і пізнання, став осередком духовності, де зберігаються національні традиції, де по-родинному збираються на свята. Щиро зичимо педагогічному колективу  (директор Баньковська О.Г., заступник Василенко Л.П.) світлості душі й сили слова ліцеїстів.

вівторок, 18 листопада 2014 р.

Храм духовності, й про те, як учителі української книгою причащалися

Що значить причастя для філолога? Мабуть, доторкнутися до таїни слова, пройнятися духом чогось незвичного, але такого бажаного. Спостерігала за колегами протягом двох тижнів: творили, пізнавали, тягнулися до нового. А  сьогодні пощастило потрапити у храм духовності, в Запорізьку обласну універсальну бібліотеку (директор Степаненко І.П., завідувач відділу Сотник М.В.), де щиро нам зраділи (виглядали давно!), де в кожному відділі на нас чекали цікаві презентації, нові надходження книг. Причастилися минулим і сьогочасним, почерпнули з життєдайного національного джерела культури багато незвіданого, яким щедро поділимося з колегами, вихованцями. Дивувалися. Тут "не роблять" роботу, тут живуть кожною книгою, кожною реліквією, тут переживають із кожним героєм, із кожною подією. І доки буде таке вболівання за улюблену справу, до тих пір у нас буде можливість приймати причастя в храмі книг. Щиро вдячні колективу бібліотеки за тепло й радість спілкування, зичимо щедрості меценатів, щоб підтримати таке надлюдське вболівання кожного за життя (а не виживання) наших храмів.

пʼятниця, 14 листопада 2014 р.

На Кузьми-Дем'яна дорога санна

Зі святом двох чудотворців Кузьми й Дем’яна, яке припадає на 14 листопада, пов'язано чимало цікавих символічних обрядодій. Якщо уважно проаналізувати їх, то побачимо нашарування двох релігій — дайбозької та християнства. Власне, саме ця обставина сприяла тому, що двообраз Кузьми й Дем’яна набув чіткої символічної структури....
 Вперше од весняного Юрія (6 травня) пастухи голили бороди й підстригали волосся, оскільки, за звичаєм, під час сезону їм не годилося цього робити... Більше...




середа, 12 листопада 2014 р.

Витоки творчості Запорізької гімназії № 46, й про педагогічну практику вчителів української

Зранку Павло-Кічкас плакав туманами. Уже давно всі звикли до листопадових примх, проте сподівання на теплий сонячний промінь ще зігрівав душу. Передчуття не підвело. Тепло й щирість сердець педагогічного колективу Запорізької гімназії № 46 (директор Кругла Л.Ю., заступник Манойло Т.Є.), здавалося, й лід можуть розтопити. Так і сталося. Учителі української мови та літератури, слухачі КПК, стали співучасниками педагогічних дійств, до яких щедро запрошували філологині гімназії:

понеділок, 10 листопада 2014 р.

Наука від Маргарити Носкової, або про те, як Google-форму опанувала

"Гуглить"… І по-серйозному. Денно й нічно вже третій тиждень пізнаємо сервіс, який затягує своїм розмаїттям: створення карт, блогів, календарів тощо забирає весь вільний (????) час. Однак для мене це серйозна креативна школа, яка залишить знаковий слід у моїй професійній діяльності. "Жити в інформаційному суспільстві й не володіти електронним багатством, яке пливе в руки, - гріх". Тому кожного разу, виконуючи певне завдання (а такої насиченості я вже давно не пригадую!), стараєшся не пасти задніх. Ні, не тому, що спрацьовує "синдром відмінниці" (ніколи нею не була), а керуєшся принципом: чим більше почерпнеш - тим більше зможеш поділитися… І ось на сьогодні варто підвести підсумки опитування. Власне, анкету я створила ще в жовтні "методом тику", коли й не знала про існування Модуля 5. Ознайомившись із матеріалами посібника, отримавши певні підказки групівців, тепер зможу змінити форму, включивши різні види завдань. Цікава картина вимальовується. Виявляється, є актуальним на сьогодні впровадження мережевих технологій у навчальний процес (21%); опанування їх спонукає до пізнання сервісів, хоча за 10-ти бальною шкалою 54% опитуваних володіють ІКТ-технологіями на достатньому й високому рівні (див. діаграми). 

пʼятниця, 7 листопада 2014 р.

Дещо про ЗНО 2015-го

Український центр оцінювання якості освіти електронною поштою звернувся до директорів загальноосвітніх навчальних закладів із спеціальним листом-роз’ясненням щодо впровадження нових елементів у технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2015 році. Більше...

неділя, 2 листопада 2014 р.

Байка про те, як я Мудла осідала у Відкритій школі Світлани Попель



Хочете вірте, а хоч ні,
А я вже на коні.
Мудла вправно осідлала,
Таїну його пізнала.

субота, 1 листопада 2014 р.

Літературні імена: листопад, 2014