неділя, 13 грудня 2015 р.

Витоки: Наума


 У давніші часи навчальний процес починався взимку — 1 грудня за старим стилем (14 — за новим), у день святого пророка Наума. То була найзручніша пора для сільських дітей здобувати освіту, адже прийшов час, коли можна перепочити від нагальних хліборобських клопотів. За народною уявою, Наум — покровитель розуму, знань і доброчинства, а тому селяни були переконані: якщо на святого пророка розпочати навчальний процес, то дитина краще засвоюватиме науку, а відтак набереться ума-розуму. З цього приводу казали: «Пророк Наум наведе на ум». Більше...

"Хмарна" гостина в Балабинській гімназії "Престиж"

Люблю гостювати... Особливо, коли це педагогічна гостина. Цього разу запрошення надійшло із передмістя Запоріжжя, із гімназії "Престиж", де працює інноваційний творчий колектив (директор Вінніченко Ж.В., заступник Черкасова Л.В.). Креативом учителя української Тетяни Пересунько я ділилася неодноразово, а це наживо вдалося поспілкуватися з її любими п'ятикласниками, які із задоволенням "хмарують" на уроках мови. Залучивши Тетяну Миколаївну до регіонального освітнього проекту «Хмаро орієнтоване освітнє середовище навчання української мови учнів», я тим самим прирекла її на успіх (ключове слово - УСПІХ!). Перший крок до успіху було зроблено влітку, коли вчитель, практично, всю відпустку пізнавала таїни хмарних технологій, моделювала уроки, розробляла філософію навчального веб-майданчика "Калинове слово",- навчалася сама й готувала до діяльності своїх вихованців. І таке властиве їй - жодних нарікань, а тільки наполегливість, продумування кожного етапу уроку з усім його дидактичним наповненням. Співпереживали разом: де взяти для кожної дитини дивайсик, як організувати навчання? Думаю, Тетяна Миколаївна за свою відданість справі отримала вагомі бонуси: підтримку адміністрації (знайшлися години для факультативу, швидкісний Інтернет... і 17 планшетів від голови селищної ради Сосуновського В.С.!!!). На перший погляд здається все легко й "безхмарно". Проте в адміністрації закладу великі амбіції - розгорнути хмару, створити таке освітнє середовище, яке б сприяло успішному зростанню гімназистів. А потенціал є. В цьому переконалися й мої колеги з інституту Чернікова Л.А., Нікулочкіна О.В., Перцова Н.І., коли побували на уроках  української, інформатики, математики... Повертаючись у міську суєту, прокручуючи стрічку зустрічі, розумієш, що на ентузіазмі все не витягнеш (на цьому наголошувалося й за "круглим столом") - матеріально-технічний фактор стає невід'ємно складовою будь-якої справи, а "хмарної" й поготів. То ж щиро зичу балабинському колективу безхмарного хмарування й підтримки звідусіль, - від усіх небайдужих до формування майбутнього. На спомин - світлини.